Αξιοποίηση Ακίνητης Περιουσίας
Εισάγετε το σχόλίο σας εδώ. Σας ευχαριστούμε.
Ανάπτυξη μέσω της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας
Ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα, όπως είναι η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και τη μείωση του τεραστίου δημοσίου χρέους, έπεσε θύμα της προχειρότητας, της έλλειψης σοβαρότητας και του λαϊκισμού που συνεχίζει να χαρακτηρίζει το σημερινό πολιτικό σύστημα, το οποίο δεν χάνει την ευκαιρία να μας υπενθυμίζει ότι απ' όσα συνέβησαν τίποτε δεν διδάχθηκε και από τις κακές του συνήθειες καμία δεν ξέχασε.
Ποια είναι τα πραγματικά περιστατικά:
· Η κυβέρνηση είχε διαμορφώσει ένα δειλό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, ύψους 7 δις ευρώ, το οποίο προχωρούσε με μεγάλη καθυστέρηση και χωρίς σοβαρά βήματα. Εν όψει την αδυναμίας της να προχωρήσει γρήγορα και αποφασιστικά την μείωση των ελλειμμάτων, έπεισε την τρόικα να αναθεωρηθεί το πρόγραμμα αυτό, με τρόπο ακραίο και χωρίς καμία σοβαρή μελέτη στα 50 δις σε μια πενταετία. Χωρίς να διαθέτει καμία σοβαρή μελέτη για την πραγματική έκταση και αξία της δημόσιας περιουσίας που μπορεί πράγματι να αξιοποιηθεί, χωρίς επιχειρησιακό σχέδιο που να δικαιολογεί τον στόχο αυτό, (όπως προέκυψε από δηλώσεις του αρμόδιου Επιτρόπου Όλι Ρεν), χωρίς να λαμβάνει υπ' όψη την πραγματικότητα της ελληνικής και διεθνούς κτηματαγοράς, του ελληνικού χρηματιστηρίου και της εικόνας που έχει η Ελλάδα στις διεθνείς χρηματαγορές. Οι κακοί χειρισμοί, την οδήγησαν στη συνέχεια σε πλήρη αναδίπλωση, με τον κ. Παπανδρέου να επιδίδεται σε κινήσεις ακραίου λαϊκισμού δηλώνοντας «ότι δεν θα πωληθεί ούτε σπιθαμή δημόσιας γης» και ζητώντας μάλιστα και σχετική συνταγματική μεταρρύθμιση, για να «προστατεύσει τη δημόσια γη», προφανώς από τον εαυτό του.· Η ΝΔ του κ. Σαμαρά, είχε ήδη προλάβει να επιδείξει τη δική της παντελή έλλειψη σοβαρότητας προτείνοντας ήδη από το περασμένο καλοκαίρι ότι μπορούμε να πάρουμε 50 δις μέσα σε δύο χρόνια από τη δημόσια περιουσία, κάτι παντελώς ανέφικτο και στη συνέχεια μετατρέποντας την σχετική πρόταση σε πρόταση μαζικού δανεισμού με ενέχυρο ένα πολύ μεγάλο μέρος της δημόσιας περιουσίας, τον οποίο θα πληρώναμε πίσω μέσω της μαγικής πρότασης του κ. Σαμαρά για «μηδενισμό του ελλείμματος σε δεκαοκτώ μήνες χωρίς θυσίες» (ή αν δεν μπορούσαμε να πληρώσουμε θα χάναμε αυτόματα το μεγαλύτερο μέρος της). Πρόταση που αν δεν ήταν παντελώς ανέφικτη θα ήταν τυχοδιωκτική και επικίνδυνη. Το χειρότερο δε ήταν ότι όταν η κυβέρνηση παρουσίασε την επιπόλαιη θέση περί εσόδων 50 δις σε πέντε χρόνια, η ΝΔ του κ. Σαμαρά στην αρχή έσπευσε να εμφανίσει εαυτήν δικαιωμένη (που είχε πει μεγαλύτερη επιπολαιότητα νωρίτερα) και κατόπιν να δηλώσει ότι «δεν πουλάμε», αλλά αξιοποιούμε, όπως ακριβώς και ο κ. Παπανδρέου.
Γιατί είναι ανέφικτες και επικίνδυνες οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας;
Διότι δεν λαμβάνουν υπ' όψη τα στοιχειώδη. Δηλαδή:
· την κατάσταση της ελληνικής κτηματαγοράς, · τις διαδικασίες που είναι αναγκαίες για να υλοποιηθεί ένα σοβαρό πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, και · τις προϋποθέσεις για να αξιοποιηθεί πραγματικά η δημόσια (και η ιδιωτική) περιουσία στη χώρα και να προστατευτεί το περιβάλλον.
Η χαρακτηριστικότερη τοποθέτηση που αποδεικνύει την έλλειψη σοβαρότητας κυβέρνησης και ΝΔ, υπάρχει σε ανύποπτο χρόνο σε έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος (ενδιάμεση έκθεση Νομισματικής πολιτικής 2010), όπου αναφέρεται ότι:
«Το Ελληνικό Δημόσιο δεν γνωρίζει το μέγεθος της ακίνητης περιουσίας του, κυρίως λόγω της ανυπαρξίας πλήρους και ακριβούς κτηματολογίου. Η πραγματική αξία της δημόσιας περιουσίας θα αναδειχθεί με αξιοπιστία μετά την οριοθέτηση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου και τον απαιτούμενο διαχωρισμό της κοινόχρηστης περιουσίας ... από την αξιοποιήσιμη δημόσια περιουσία (οικόπεδα, κτίρια, αγρούς, λατομεία, αλυκές κ.λπ.) που μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο εμπορικής συναλλαγής».
Θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια το σχέδιο της Δημοκρατικής Συμμαχίας που καταγράφει αναλυτικά τις διαδικασίες και προϋποθέσεις αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Προηγουμένως όμως θα αναφερθούμε συνοπτικά στην κατάσταση της ελληνικής κτηματαγοράς, η γνώση της οποίας αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση οποιασδήποτε σοβαρής συζήτησης και την οποία κυβέρνηση και ΝΔ, δυστυχώς εμφανίζονται να αγνοούν.
Η κατάσταση της ελληνικής κτηματαγοράς.
· Ο μέσος αριθμός κατοικιών που πωλούνται στη χώρα έπεσαν από τις 124 χιλιάδες το χρόνο (τριετία 2006-2008), στις 74 χιλιάδες το 2009-10 (στοιχεία Τραπέζης Ελλάδος), ενώ υπολογίζεται ότι υπάρχει αδιάθετο απόθεμα κατοικιών το οποίο υπολογίζεται μεταξύ 200 και 270 χιλιάδων ακινήτων, εκ των οποίων 100 με 200 χιλιάδες απούλητα νεόδμητα σπίτια. Μόνο τα τελευταία 6 χρόνια (2004-2009) προστέθηκαν στο οικιστικό απόθεμα 122 εκ. τετραγωνικά μέτρα σε νέες οικοδομές και προσθήκες.· Η καθαρή απόδοση του ακινήτου είναι μικρότερη από το επιτόκιο προθεσμιακού λογαριασμού, επομένως δεν συμφέρει πλέον ως επένδυση. Οι αποδόσεις για κατοικίες 60-120 τ.μ. βρίσκονται στο 3%-3,5%, οι τιμές πέφτουν (8% την τελευταία διετία), αλλά εξακολουθούν να θεωρούνται υπερτιμημένες σε σχέση με τα θεμελιώδη μεγέθη της οικονομίας.· Η μισθωτική αγορά γνωρίζει ακόμα μεγαλύτερη κατάρρευση και οι μισθώσεις (επαγγελματικές και αστικές) είτε οδηγούνται σε συμφωνημένη μείωση του μισθώματος σε ποσοστά που υπερβαίνουν ήδη το 20%, χωρίς να υπολογισθεί το πάγωμα των αυξήσεων που κατά κανόνα έχουν βάση τον πληθωρισμό συν 1 έως 4 μονάδες, είτε οι μισθωτές εγκαταλείπουν τα μίσθια ακίνητα (επιχειρήσεις που κλείνουν, άνεργοι που δεν μπορούν να πληρώσουν κ.λπ.). · Η κρίση αφορά και την εξοχική κατοικία καθώς ενώ το 2005 είχαν πωληθεί πάνω από 50.000 εξοχικά σπίτια, πέρυσι δεν ξεπέρασαν τις 20.000, καθώς και την αγορά γραφείων (όπου το ποσοστό των κενών χώρων στην Αθήνα εκτιμάται σήμερα σε 15% με 20%) και καταστημάτων που κλείνουν κατά δεκάδες χιλιάδες σε ολόκληρη τη χώρα.
Με τα δεδομένα αυτά η ξαφνική είσοδος στην αγορά τεράστιων εκτάσεων γης αλλά και κτιρίων εντός δύο ή πέντε ετών είναι παντελώς εξωπραγματική και πιθανότατα επικίνδυνη, αφού θα οδηγούσε σε πλήρη κατάρρευση μια ήδη βαθειά προβληματική αγορά. Ιδίως αν λάβουμε υπόψη μας ότι μέχρι σ' ότου φτάσουν να αρχίσουν να βγαίνουν στην αγορά τα ακίνητα (οι αποκρατικοποιήσεις επιχειρήσεων, αεροδρομίων, λιμανιών κ.λπ., μπορούν να προχωρήσουν ανεξαρτήτως και δεν εντάσσονται σ' αυτό τον προβληματισμό), θα χρειαστεί πάροδος τριών τουλάχιστον ετών. Οπότε αν ακολουθηθεί το σχέδιο της κυβέρνησης ακίνητα ύψους 35 και πλέον δισεκατομμυρίων θα πρέπει να απορροφηθούν ουσιαστικά στα τελευταία δύο χρόνια της πενταετίας.
Το σχέδιο της Δημοκρατικής Συμμαχίας
Η Δημοκρατική Συμμαχία πιστεύει ότι ένα σοβαρό πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας πρέπει να εκταθεί σε διάστημα τουλάχιστον δεκαετίας περιλαμβάνει τρεις διακριτές φάσεις και θα πρέπει να ξεκινήσει με μια σοβαρή στρατηγική μελέτη της ελληνικής και διεθνούς κτηματαγοράς.
Πρωταρχική προϋπόθεση της σοβαρής και χωρίς λαϊκισμούς προσέγγισης του κρίσιμου αυτού θέματος για την εθνική οικονομία, είναι η συνεννόηση και συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων, γιατί μόνο έτσι θα καταστεί δυνατόν (α) να επιτευχθούν οι στόχοι σε ένα τόσο μακροχρόνιο πρόγραμμα και (β) να επισπευσθούν τα αποτελέσματα σε ορατό και κυρίως αποτελεσματικό χρόνο. Με την έννοια αυτή το θέμα είναι βαθύτατα πολιτικό.
Διαδικασίες υλοποίησης ενός σοβαρού προγράμματος
Οι διαδικασίες που η Δημοκρατική Συμμαχία θεωρεί ότι είναι αναγκαίες για την αξιοποίηση με οποιοδήποτε τρόπο ακίνητης περιουσίας, οι οποίες είναι ταυτόσημες, είτε αφορούν λίγα μεγάλα ακίνητα είτε δεκάδες χιλιάδες μικρά, είναι:
· η δημιουργία μητρώου των διαθέσιμων ακινήτων, · η εκκαθάριση τίτλων και απαιτήσεων επί των ακινήτων, · ο πολεοδομικός έλεγχος και προσδιορισμός των όρων δόμησης και των χρήσεων γης, · η αντικειμενική αποτίμηση της αξίας τους από έγκυρους διεθνείς οίκους, · η δημιουργία αξιόπιστων επιχειρηματικών σχεδίων αξιοποίησής τους που να αποφέρουν ικανές μελλοντικές χρηματικές ροές (τα τέσσερα πρώτα βήματα που προαναφέρθηκαν είναι αναγκαία ακόμα και αν απλώς επιδιώκει κανείς την απλή δανειοδότηση, το «bridge financing» του κ. Σαμαρά και απαιτούν χρόνο πολύ μεγαλύτερο των τριών ετών, για περιουσία αξίας άνω των εκατό δις, η οποία θα χρειαζόταν να ενεχυριαστεί για να μπορεί να αποκομίσει 50 δις και όλα αυτά πριν από τους αναγκαίους διεθνείς διαγωνισμούς για να ληφθούν τα σχετικά δάνεια). · η διερεύνηση της ζήτησης στην εγχώρια και διεθνή αγορά, · η πραγματοποίηση διεθνών διαγωνισμών πώλησης, παραχώρησης, μακροχρόνιας ενοικίασης ή με άλλο τρόπο αξιοποίησης,
Με δεδομένο ότι οι σχετικές διαδικασίες ενέχουν τον κίνδυνο και πιθανών δικαστικών προσφυγών σε όλα τους τα στάδια, είναι προφανές ότι απαιτούν μια τεράστια πολυετή προσπάθεια, η οποία θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις μαζικής αξιοποίησης μετά την πάροδο μιας κατ' ελάχιστον τετραετίας. Ιδίως με δεδομένο ότι τα ακίνητα είναι διάσπαρτα ανά την χώρα και έχουν μεγάλη ποικιλία.
Παρ' όλα αυτά με δεδομένο ότι :
(α) η περιουσία του ελληνικού δημοσίου είναι μεγάλη,
(β) ότι η αξιοποίησή της έχει αυτονόητα πλεονεκτήματα όπως είναι η μη πληρωμή κόστους συντήρησης και η κινητοποίηση ενός ανενεργού παραγωγικού πόρου που διαθέτει η οικονομία και
(γ) ότι θα αποτελεί για τα επόμενα χρόνια και με δεδομένη σε κάθε περίπτωση την περιορισμένη πρόσβαση της χώρας στις διεθνείς χρηματαγορές, βασικό αναπτυξιακό εργαλείο, καθώς θα αποτελεί έναν από τους λίγους μοχλούς που διαθέτουμε για μεγάλης κλίμακας επενδύσεις,
Η Δημοκρατική Συμμαχία πιστεύει ότι οφείλουμε να προχωρήσουμε σ' αυτό το εγχείρημα, με σοβαρότητα, ταχύτητα, ρεαλισμό και προπαντός χωρίς δογματισμό και λαϊκισμό.
Σε ό,τι δε αφορά τους τρόπους αξιοποίησης περιλαμβάνεται ρητώς και η πώληση ακινήτων, όπου το είδος ακινήτου και η μέθοδος αξιοποίησης το επιβάλλει (παράδειγμα αν τα ακίνητα πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για μελλοντική κατασκευή κατοικιών, ή για εμπορικές χρήσεις όπως καταστήματα, ξενοδοχεία κ.λπ.).
Η Δημοκρατική Συμμαχία προτείνει το σχετικό σχέδιο να προχωρήσει στις εξής φάσεις:
Φάση Πρώτη: Ακίνητα για άμεση αξιοποίηση
Δεν αρκεί εμείς να θέλουμε να προσφέρουμε κάτι στη διεθνή αγορά, πρέπει να υπάρχει και αντίστοιχο ενδιαφέρον. Για το σκοπό αυτό και για λόγους άμεσης οικονομικής ανάγκης, προτείνουμε να δημιουργηθεί με επείγουσες διαδικασίες ένας κατάλογος με τα δέκα πιο ώριμα και σοβαρά, από πλευράς προσδόκιμου εσόδου ακίνητα, από τα οποία θα ξεκινήσει το Πρόγραμμα. Τα ακίνητα αυτά θα αποτελέσουν το πιλοτικό μέρος του προγράμματος και για αυτά αφού γίνουν οι ελάχιστες αναγκαίες προετοιμασίες θα ρυθμιστεί άμεσα και με τρόπο που να λαμβάνει υπ' όψη την πραγματικότητα της χώρας και της αγοράς, το πολεοδομικό και αδειοδοτικό καθεστώς τους. Η προώθηση τους θα αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και θα αναληφθεί από ενιαίο πολιτικό κέντρο που θα εξασφαλίζει την άμεση ανταπόκριση των εμπλεκόμενων Υπουργείων (Οικονομικών, ΠΕΚΑ, Υποδομών, Τουρισμού και Ανάπτυξης). Επίσης για την πρώτη αυτή φάση, λόγω της κακής κατάστασης της οικονομίας θα δοθούν ειδικά φορολογικά κίνητρα συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων ακινήτων, ενώ οι χρήσεις των μεγάλων ακινήτων θα πρέπει να είναι τέτοιες ώστε να απευθύνονται κατά κύριο λόγο στη διεθνή αγορά, καθώς η ελληνική αγορά δεν μπορεί να απορροφήσει σημαντικό αριθμό νέων ακινήτων.
Φάση Δεύτερη: Καταγραφή και προετοιμασία αξιοποίησης του συνόλου της δημόσιας περιουσίας
Οι διαδικασίες περιγράφηκαν ήδη και θα πρέπει να εφαρμοστούν όπου είναι δυνατόν παράλληλα στη βάση ενός επιχειρησιακού σχεδίου που θα υλοποιηθεί αρχικά από όλους τους φορείς του κεντρικού κράτους και των ΔΕΚΟ που διαχειρίζονται δημόσια περιουσία (δημιουργία μητρώου ακινήτων και εκκαθάριση τίτλων και απαιτήσεων) και στη συνέχεια με μεταβίβαση των σχετικών εκτάσεων ή ακινήτων σε μια κεντρική εξειδικευμένη υπηρεσία που θα προέλθει από την συγχώνευση των σχετικών φορέων του δημοσίου (ΚΕΔ, τουριστικά ακίνητα & Ολυμπιακά Ακίνητα), η οποία θα αναλάβει την υλοποίηση του σχετικού έργου (μέχρι και τη διενέργεια των σχετικών διαγωνισμών), επικουρούμενη από διεθνείς συμβούλους και εποπτευόμενη από μια διακομματική επιτροπή της Βουλής σε ό,τι αφορά τη διαφάνεια των σχετικών διαδικασιών.
Φάση Τρίτη: Δημιουργία χωροταξικών, πολεοδομικών & ιδιοκτησιακών προϋποθέσεων για την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας
Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου αν περιορισθεί στα γνωστά και καταγραμμένα ακίνητα, θα έχει σχετικά φτωχό αποτέλεσμα. Τα πραγματικά ελεύθερα ακίνητα είναι λίγο πολύ γνωστά και δεδομένης αξίας αλλά και απόδοσης. Επίσης πάρα πολλά από τα ακίνητά του δημοσίου βρίσκονται υπό περιορισμό ή υπό νομική αμφισβήτηση λόγω καταπατήσεων. Για να υπάρξει ορθολογική αξιοποίηση της περιουσίας του δημοσίου πρέπει συνεπώς να είναι γνωστά και να αξιολογηθούν όλα τα είδη ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, στα οποία περιλαμβάνονται καλλιεργήσιμες γαίες, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις που δεν είναι εν πολλοίς καταγραμμένες και υπό προϋποθέσεις και για συγκεκριμένες μόνο χρήσεις οι παραλίες, ο αιγιαλός κ.α.
Η αξιοποίηση και εκμετάλλευση των ανωτέρω τελεί υπό προϋποθέσεις και όρους:
· Συνταγματικές απαγορεύσεις και περιορισμοί σε σχέση με τις χρήσεις και τις επιτρεπτές δραστηριότητες, όπως έχουν εξειδικευθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας με πάγια Νομολογία (π.χ. στα δάση και τις δασικές εκτάσεις δεν είναι επιτρεπτή η παραχώρηση για οικιστική ανάπτυξη) .· Την καθυστέρηση (και σε πολλές περιπτώσεις μονολιθικότητα), της χωροταξικής οργάνωσης της χώρας και ειδικά των χρήσεων γης, που αποτελεί απολύτως αναγκαία προϋπόθεση της εγκατάστασης δραστηριοτήτων εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων ακινήτων ( οργανωμένη ανοικοδόμηση και οικιστική οργάνωση, ξενοδοχειακές τουριστικές εγκαταστάσεις, βιομηχανικές μονάδες, μονάδες παραγωγής ενέργειας άλλες μορφές ήπιας τουριστικής εκμετάλλευσης κλπ) και προηγείται λογικά όλων των άλλων παραμέτρων. · Το καθεστώς των δασών και ειδικότερα το δασολόγιο που θα επιτρέψει την καταγραφή των δημοσίων δασικών εκτάσεων.· Τις επιτρεπτές δράσεις στους αιγιαλούς και τις παραλίες και τις απαγορεύσεις που επιβάλλονται από την προστασία των αρχαιοτήτων και άλλων προστατευομένων περιοχών ( οικοσυστήματα, εθνικοί δρυμοί, γενικά και ειδικά προστατευτέες περιοχές) .
Όλα τα παραπάνω πρέπει να επανεξετασθούν με σεβασμό στο περιβάλλον αλλά λαμβάνοντας υπ' όψη και την ανάγκη αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, ως μέσου περιορισμού του χρέους, αλλά προπαντός τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης που θα φέρει η δημιουργία των εγκαταστάσεων ή των δράσεων εκμετάλλευσης. Στη λογική αυτή προτείνουμε:
(Ι) Άμεση δρομολόγηση της οριοθέτησης και προσδιορισμού των δημοσίων εκτάσεων.
Η δράση αυτή αφορά κυρίως τα δάση, τις δασικές και τις χορτολιβαδικές εκτάσεις, αλλά και τις λοιπές περιοχές ειδικής προστασίας. Για τον σκοπό αυτό η Δημοκρατική Συμμαχία προτείνει την επιτάχυνση των διαδικασιών κατάρτισης του δασολόγιου, το οποίο να συνδεθεί, με ενιαία δημοπράτηση, με το Κτηματολόγιο, όπου δεν έχει καταρτισθεί, αλλά και την χωροταξία σε επίπεδο Δήμων –ΓΠΣ (οι τοπογραφικές εργασίες που είναι ο κύριος όγκος δουλειάς ταυτίζονται εν πολλοίς). Με τον τρόπο αυτό θα ξεκαθαρισθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς της γης σε όλη τη χώρα, θα προσδιορισθούν ειδικά τα δικαιώματα του Δημοσίου, θα οριοθετηθούν οι προστατευτέες περιοχές, και οι επιτρεπτές ήπιες επεμβάσεις σε αυτές, θα δημιουργηθεί ασφάλεια δικαίου στην ιδιοκτησία, στις χρήσεις και κατά συνέπεια στις επενδύσεις, θα εξαλειφθούν σοβαρά επενδυτικά και αναπτυξιακά εμπόδια και θα επιτευχθεί ταχύτητα υλοποίησης. Παράλληλα θα επιτευχθεί καλύτερα η προστασία των δικαιωμάτων του Δημοσίου αλλά και του περιβάλλοντος γιατί θα είναι ξεκάθαρο τι ανήκει και σε ποιόν και τι ακριβώς προστατεύεται και κυρίως τι επιτρέπεται.
Οι σχετικές μελέτες μπορούν να αυτοχρηματοδοτηθούν με την προσθήκη στο ειδικό τέλος, που έχει ήδη θεσμοθετηθεί για την πληρωμή της κτηματογράφησης από τους πολίτες, μιας ελάχιστης προσαύξησης (σε επίπεδο 5-10 € ανά δήλωση ).
(ΙΙ) Επανεξέταση του καθεστώτος των διαφόρων προστατευομένων περιοχών και των επιτρεπτών χρήσεων σε αυτές, βραχυπρόσθεσμα με εξάντληση των επιτρεπτών από το Σύνταγμα δυνατοτήτων και μακροπρόθεσμα με τροποποίηση του Συντάγματος, όπου απαιτείται.
Σημαντική παράμετρος στο θέμα αυτό είναι και η μελέτη ''εκμετάλλευσης'' των επιτρεπτών χρήσεων στις προστατευόμενες περιοχές ώστε να αποτελέσουν αντικείμενο αξιοποίησης των ειδικών στοιχείων των περιοχών αυτών, τα οποία τις καθιστούν προστατευτέες. Η αξιοποίηση αυτή μπορεί να μετατρέψει τις περιοχές αυτές σε πόλους έλξης με αποτέλεσμα την φιλική προς το περιβάλλον τουριστική ανάπτυξη.
Ημερoμηνία | Περιγραφή | ||
6/5/2011 | Αξιοποίηση Ακίνητης Περιουσίας Κείμενο Προσυνεδριακού Διαλόγου - 5ο Προσυνέδριο Δημοκρατικής Συμμαχίας | click to download |
Πρόγραμμα
-
28 Ιουλ
- Συνέντευξη
- 08:00 Συνέντευξη Ντόρας Μπακογιάννη στην εκπομπή Πρωινό MEGA.
-
28 Ιουλ
- Περιφερειακή Συνδιάσκεψη
- 19:00 Περιφερειακή Συνδιάσκεψη στελεχών της Περιφέρειας Υπολοίπου Αττικής στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Κρωπίας ( Β. Κωνσταντίνου 47, Κορωπί).
Ακολουθήστε μας: